Ett lyxigare Silja

Att försöka återberätta helgen jag varit med om känns nästintill omöjligt. Att få med känslan i upplevelsen, glädjen i skratten och lyxen i en helt vanlig helg i början av mars känns som ett omöjligt uppdrag, men här kommer det första inlägget om vår helg på Silja symphony.

Vi mötte upp Aja, Sarianne och Linda från Siljas huvudkontor och checkade in på båten. Jag och Jenny aka Deers gick ini vår egen commodorhytt och chockades glatt över den stora hytten.

Dubbelsäng, stor tv, soffa, fåtöljer och dubbeldusch för de som önskade. Allt hade vi till vårt förfogande.

img_4679 img_4680 img_4682

Det här kallar jag hytt.

Jag och min underbara Jenny fixade iordning oss och drack bubbel och hängde med resten av vårt gäng.

Middagen bestod av skaldjursplatå som vi åt på La Tavolata och jag åt som om det inte fanns någon morgondag.

IMG_20160304_201027 IMG_20160304_185745

Efter gudomlig mat gick vi vidare mot nattklubben och fortsatte kvällen. Här är jag och min bilvän och alterego Maria.

Jag smet dock ifrån (det skulle Andy veta) och gick och lade mig när klockan började närma sig ett.

Somnade och vaknade bredvid denna vackra varelse

Klart man ligger och smyger bakom då ju.

Frukosten när man bor i Commodorhytt serveras på Bon Vivant och var helt fantastisk. Den med!

Att börja dagen med champagne kan ju bara sluta på ett sätt. Rätt bra.

Stämningen på Bon Vivant var lugn och.. Lyxig. Det fanns färskt bröd i mängder, färska frukter. Smoothies. Nypressad juice. Yoghurt.

DSC_1521Dessutom kom det servitörer och frågade om vi ville ha något från det varma köket, så där beställde vi både omeletter och toast.

Servitörerna med min favorit Jarmo i topp, var hur trevliga och serviceminded som helst. Pluspoäng på det.

Efter en ordentlig frukost och firande av en nybliven 37 åring var vi fem stycken som gick av båten och tog en promenad i Helsingfors. Vi drog till Stockman och kikade på inredning och pratade och skrattade åt kvällen som varit.

När vi kom tillbaka till båten gick vi till Sun flower Oasis där vi fått en privatbastu att hänga i. Prat och skratt fyllde både bastu och bubbelpooler.

Dagens lyx tog inte slut där.

Jag visste inte att man kunde boka vinprovning på Silja, men det kunde man tydligen och det var precis vad vi skulle göra innan middagen.  Till min stora lycka var det dessutom vitt vin och champagne som avsaknaden.

Skärmavbild-2016-03-06-kl.-13.02.52Skärmavbild-2016-03-06-kl.-13.00.19-700x468

Kvällen som följde sedan blev nästintill episk. Vi gick återigen till den italienska restaurangen på våning 6(bredvid taxfree) och denna gång var det dags för att välja mat själva utifrån deras underbara meny. Mitt val föll på tomat och Mozzarellasallad till förrätt och oxfilé med krossad potatis till varmrätt.

Och nog för att jag var ordentligt hungrig till middagen, men med de portionerna som serverades gick jag definitivt inte därifrån hungrig.

DSC_1511 DSC_1513

Ja inte höll de igen när de lade upp portionerna. Väl tilltagna och hur gott som helst.

Något som däremot är märkligt är att jag fick i mig något överhuvudtaget, för herregud vad jag har skrattat. Att träffa nio tjejer som har i nästan samma humor som en själv är ju fantastiskt. Jag skrattade så jag grät och magen gjorde så ont stundtals. Men vad härligt det är att göra så ibland.

Det är så sällan man verkligen får skratta så man gråter och träna magmusklerna på samma gång när man är vuxen. Sorgligt ju.

Men denna Siljaresa har satt färg och glädje ute i fingerspetsarna. Den har gett adrenalin ut i varje ven och ett lyxigt lyckorus som jag kommer leva på länge.

Att bo i a-hytt är inte längre ett alternativ. Jag vill ha commodorhytt med frukost på Bon Vivant. Jag vill ha skaldjursplatå och en servitör som heter Jarmo. Jag vill ha bubblor från Sun flower Oasis och bubblor från Cava.

Det har skett så mycket denna helg att jag har svårt att få ned det på pränt.

Som sagt.. Detta är mitt första inlägg. Dessa tjejer är värd mer än ett. Många fler.

Tack till Tallinksilja och Aja och Sarianne som gjorde gjorde livet lite lyxigare och lite bättre än det var i torsdags. Och stort tack till alla andra tjejer jag lärt känna – Jessica, Nettan, Jenny, Jenny, Maria och Sofie

Alla tjejer borde göra en sån här resa en helg.

(bilder ärligt snodda av Jenny)