MammaMage efter 2,5 år?

På Barnmässan fick man chans att gå fram till Helhetshälsa och bli klämd och känd på. Ja de hade bestämt att det endast skulle gälla magen, för att känna på magmusklerna efter graviditeten.
Kändes väl lite märkligt att dra upp tröjan och lägga sig magless där på en yogamatta, men jag tänkte att man är ju bland vänner (cirka 5000 besökare).

Sagt och gjort. Tröjan åkte upp och en av dem började känna och klämma.

Hon bad mig dra in magen, vilket jag gjorde.

Hon bad mig igen. Vilket jag gjorde.

Men tydligen inte. Där låg jag och drog in magen för glatta livet trodde jag, men tydligen putade jag ut den lilla rackaren.
Vi försökte igen och igen.
Men de där jäkla magmusklerna ville bara puta ut. Till slut fick jag sätta händerna under naveln och hjälpa till på traven. Hjärnan fattade då helt plötsligt hur man skulle dra in.

De sa att det sämsta jag kunde göra just nu var plankan och situps. Typ det jag verkligen kör! Detta kan göra att magen putar ännu mer då jag tränar de yttre magmusklerna nu när min hjärna inte fattar hur man drar in magen.
Och detta spädde verkligen vatten på min kvarn. Jag har sagt till Andy i ett par veckor att det känts som om jag fått större mage efter jag tränat och alla situps. Han har inte hållit med (läs ljugit), men nu nu vann ju liksom jag.

Eller ja vann och vann. Det är väl inte skitkul vinst att ha fått större mage, men jag vann ju i alla fall och det är ju typ… bra.

Så det som gällde för mig var att göra mer knipövningar och liksom dra in undre delen av magen. 5 min om dagen.

Japp.. back to basics.

De där jäkla knipövningarna alltså. De kommer förfölja mig.

Ja ja.. bättre sent än aldrig antar jag.

Så nu jäklar ska här knipas och sluta putas.
image

Helhetshälsa är de med Mammamage appen ni vet förresten.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *